Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-11, 01:37   #24
Mear
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Mear er ny på veien

Sv: En tanke jeg ikke finner svar på: karbohydratmengde, insulin og fettlagring

Jeg tror nok også alkoholisme og spiseforstyrrelse blir ganske forskjellig. Jeg ser hva du mener, men det kommer i min mening veldig an på årsaken til alkoholismen, siden det ofte er mer snakk om fysisk avhenighet og til og med kan være genetisk betinget. Ikke det at det psykiske ikke spiller inn, men ikke i like stor grad som for anoreksia. Anoreksia handler som sagt over mye om kontroll.

Men på et litt annet spor, så lurer jeg veldig på om plastbox kunne tenke seg å utdype litt det du skrev om hormoner? Eventuelt peke meg i retning av interessant lesing på temaet? Jeg synes det er superfascinerende, og merket veldig sist jeg spiste lavkarbo (jeg har vært frafallende et halvt år. :P ) hvordan kostholdet påvirket meg rent hormonelt (som dame blir det jo veldig tydelig enkelte ganger i måneden. ).

Er det slik da at et lavere nivå av insulin vil føre til et høyere nivå av østrogen? Og at folk generelt går rundt med for lave nivåer av disse anabole hormonene?

Jeg har et lite eksperiment gående nå. Har nettopp begynt på lavkarbo igjen, og samtidig droppet hormonell prevansjon og begynt med fam/temping i stedet. Veldig spent på å se hva resultatet blir (forhåpentligvis ikke familieforøkelse). Det blir vel på mange måter første gangen kroppen har anledning til å få hormonene på et normalt nivå (hva nå enn det måtte være).

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat