|
Sv: Noen spørsmål vedr. lavkarbo/ketose
Opprinnelig lagt inn av otika, her.
Jeg savner hverken potegull eller sjokkis jeg gjorde det i starten,men det har gått over,koser meg heller med goood og sunn mat,fete sauser og hjemmebakst.
Jeg tror at så fort du begynner å kombinere potegull/sjokkis og poteter,ris etc så trigger du søtsuget så mye at du ikke klarer å begrense deg,og pang så er alle kiloene tilbake.Det kan fort bli en evig runddans som ikke jeg hadde orka,men lykke til 
Helt enig. Jeg tror du må ta en alvorlig diskusjon med deg selv om konsekvensene av å gå tilbake til å spise slik du gjorde før. Du vet jo konsekvensen, og er det da verdt det?
Jeg ville heller som du sier tatt hensyn til at du kan spise mer liberalt når du trener. Det betyr at du må være beinhard når du IKKE trener. Eventuelt alltid trene FØRST før du spiser liberalt (sammenlignet med lavkarbo). Pass det ihvertfall for å falle tilbake til et bevisstløst forhold til mat - kiloene kommer på igjen så kjapt at du lurer på om det er trollerier med i bildet 
Prøv også ut alternativene til slik du spiste først og se om du kan "bestemme" deg for å venne deg på dette. Feks baconcrisp og mørk sjokolade. Av erfaring, og som det sies over her - skal du spise noe som trigger behov for mer - må du være STEINHARD mot deg selv når det gjelder mengde. Er du det? Vil du være det alltid tror du? Kanskje du skal se på om bedre helse (lavere vekt og bedre kosthold) nå etterhvert bør veie tyngre enn å "unne" seg usunn mat som potetgull og sjokolade i helgene? Livet består av mer enn sukkerholdige og stivelsesholdige godterier - og man kan "unne" seg noe på ganske mange andre måter.
Jeg sier ikke at jeg er ekspert, eller vil kunne være kjempeflink til evig tid selv - tankene jeg deler er ting jeg reflekterer over selv også, for min egen del 
Jeg vil samtidig her berømme deg for å allerede nå begynne tankegangen om hva skjer når du når målvekt. Det tyder på at du har forstått at en endring må til også etter at du er ferdig, og jeg tror du vil klare deg kjempefint - selv om det vil kreve mye planlegging og refleksjon - ofte - for å unngå å havne i samme fella igjen. 
|