Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-11, 20:22   #5668
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna, her.

Jeg er forvirra.

Her er det mulighet for dagbok og blogg. Hvordan jeg evt. skal opprette en dagbok skjønner jeg ingen ting av, og blogg - trenger man begge? Eller er det samme? Hva bruker folk? (Ja, jeg har prøvd å finne ut av det vha FAQ, men der blir jeg bare enda mer forvirra...)

Hjælp!

.

Enkelt forklart er journalene (som har eksistert lenge før det fantes blogger her inne) akkurat som en vanlig tråd, bare at det er din personlige journal, men som folk kan kommentere i. Bloggene fungerer sånn at du kan lage kategorier, og et hvert nytt blogginnlegg blir unikt, og ikke en stadig lengre tråd, sånn som journalene.
Du må nesten bare finne ut selv hva som passer ditt behov.
Jeg for min del synes bloggene er veldig fine, ettersom man har en viss oversikt. Dessuten kan man privatisere dem i den forstand at kun de du har lagt til som venner her inne, har tilgang på bloggen din, dersom du ønsker det. Både journaler og blogger er ellers kun tilgjengelige for registrerte medlemmer, og kan ikke søkes opp på google o.l, som store deler av forumet ellers.
Håper dette ga litt klarhet .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥