|
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Har faktisk gått opp!
Opprinnelig lagt inn av hest01, her.
Hei. Noen som kan hjelpe? Jeg begynte på Ketolyse mandag 31.1-2011. De 3 første dagene gikk jeg ned tilsammen 2.5 kg. Ligger på 15 karbo og drikker litt i overkant av 3 liter vann om dagen.Går tur i en halv time hver dag.Har ikke spist noe sukkerholdig,drukket brus,tyggis eller andre godsaker.... MEN....nå ,de to siste dagene har vekta faktisk gått opp tilsammen 1 kg over 2 dager. Det var jo ikke meningen da....!! Hva skjer? Bør jeg kanskje redusere litt på karbohydratene? Jeg er også i Ketolyse. Stiksen viser at jeg ligger en plass litt over 10 og under 50. HVA GJØR JEG?? Trenger råd
Nå er ikke jeg noen mester i dette, startet selv for vel to uker siden. Har prøvd for fem år siden med relativt vellykket resultat. Det jeg gjør annerledes denne gang (har gått ned nesten 5 kg på disse ukene) er at jeg er påpasselig med å spise nok fett. Jeg anbefaler deg siden diett.no, hvor du legger inn hva du spiser eller planlegger å spise for hver dag. Du får da klart frem hvor mye fett kosten din består av pr. dag. Dette oppfatter jeg som svært nyttig. Jeg har også en kalorigrense pr. dag også denne kan jeg følge på denne nettsiden. Kalorigrensen blir autotamatisk regnet ut, ut i fra startvekt og målvekt/-dato. Her har jeg tatt godt i, ingen vits i å ha uoverkommelige mål. Jeg lager ingen "etterligninger" av karborik mat foreløpig og sukrinposen er ennå ikke åpnet. Passer på å ikke spise noe som erfaringsmessig trigger søtsuget hos meg. OG ikke minst, jeg presser katbohygratene ned, og ligger ange dager ikke på mer enn 6 pr. dag, I helgene har jeg unnet meg litt over KALORI-grensen, men ingenlunde over KARBOHYDRAT-grensen. Jeg har ikke økt aktivitetsnivået mitt, det er mitt "hemmelige" våpen når vekta stopper opp. :-) Lykke til !
|