|
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Har faktisk gått opp!
Opprinnelig lagt inn av hest01, her.
Hei. Noen som kan hjelpe? Jeg begynte på Ketolyse mandag 31.1-2011. De 3 første dagene gikk jeg ned tilsammen 2.5 kg. Ligger på 15 karbo og drikker litt i overkant av 3 liter vann om dagen.Går tur i en halv time hver dag.Har ikke spist noe sukkerholdig,drukket brus,tyggis eller andre godsaker.... MEN....nå ,de to siste dagene har vekta faktisk gått opp tilsammen 1 kg over 2 dager. Det var jo ikke meningen da....!! Hva skjer? Bør jeg kanskje redusere litt på karbohydratene? Jeg er også i Ketolyse. Stiksen viser at jeg ligger en plass litt over 10 og under 50. HVA GJØR JEG?? Trenger råd
Slutt og tull og søk opp lignende tråder snarest. Les de! Du har ikke engang holdt på i EN UKE enda, så kul ned og pust rolig!
Skal du ha mens? Det er vanligvis synderen her. Du skal IKKE redusere eller endre på noe som helst før du har stått stille i minst 4 uker.
Du er IKKE i ketolyse - du er i KETOSE. Fargen på stixen er uinteressant -utslag er utslag. Mest riktig resultat kommer et par timer etter dagens siste måltid.
Det tar kroppen din 2-8 uker å legge om til fettforbrenning, daglige endringer på vekta bør du overse snarest. Vei deg EN gang i uka hvis du får slike panikkanfall om vekta går litt opp Ellers ta fram målbåndet, hold deg til reglene og ikke minst kjøp deg litt mer tålmodighet Dette er ingen kvikk-fix, dette er en livsvarig endring du bør gjøre for 1000 andre grunner i tillegg til vektnedgang!
Til trøst gikk jeg på lavkarbo i 6 mnd uten å gå ned et gram - og jeg spiser FREMDELES lavkarbo 1.5 år etter... ca 10 kg er vekke - men jeg har stått stille i et halvt år nå. OK? Så slapp av og les boka en gang til. Hold deg unna så godt du kan alt av kunstig søtning de første ukene, inkludert drops og sukkerfrie sjokolader og lettbrus osv. Spis ren og god mat - og bruk tida di på andre ting enn å veie deg disse første ukene
Alright? 
|