Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-11, 16:04   #15
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hva kan man spise til middag for å være i ketose?

Opprinnelig lagt inn av pepsimia, her.

Jeg skal sjekke med sånn ketostix når jeg legger meg, men som jeg skjønner av det jeg har lest, kan sånne stix vise lyst men man kan likevel være i ketose?
Blir litt forvirra av dette jeg

Det er en fargeskala på ketostixene. Hvis det er fargeutslag, er du i ketose (også om du er i den lyse enden av skalaen).

Mange sier det ikke spiller noen rolle om fargen er lys eller mørk. Min erfaring er at fettforbrenningen er mer effektiv når fargeutslaget er mørkt. Men stort vanninntak, trening og andre faktorer kan gjøre at utslaget er lysere, derfor er det man ikke skal være altfor opptatt av fargen.

Hvis det ikke vises noe som helst fargeutslag, er du sannsynligvis ikke i ketose.

Stixen skal brukes minst to timer etter måltid, helst om kvelden.

Lykke til!

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat