Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-11, 14:57   #478
Jolly
Medlem

Jolly sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Jolly er ny på veien

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jeg har heldigvis greid å komme dit at dette ikke noe slankekur, men omlegging av kostholdet over tid. Så, nå jeg er nok litt enig med deg der, at en sprekk en dag er noe vi kanskje bare må akseptere om vi skal komme i mål og kunne leve etter lavkarbo kosthold.
Du kan si det slik at jeg starter egentlig på nytt hver dag jeg Hver dag er en ny dag med nye muligheter. Om jeg sprekker i dag, så venter jeg ikke til mandag med å begyne på "nytt" ?? Hvorfor skal jeg det? Da får jeg jo heller flere dager med sprekk og det er jo slettes ikke ønskelig?
Hver morgen starter jeg opp, i god tro om at dagen skal bli en skikkelig lavkarbo dag. Kan jo hende seg at det skjer noe som endrer på dette, men det gjør ikke så mye lengre.
Det negative er vel at jeg samtidig også må innfinne meg i at det vil gå lengre tid før jeg er nede i ønsket vekt. Men, da har jeg samtidig kanskje større sjans for å bli værende der? Nå har jeg stått helt i stampe den siste uka, og det er helt sikker fordi jeg har fått litt for mange karber inn og det over flere dager. En dag gjør sikkert ikke så mye som flere dager etterhverandre, slik jeg fikk.
Dagen i går, ble ganske grei. Jeg spiste som sagt lunsj på jobben, svenske kjøttboller med potetmos, grøsalt med karber, og til kveldskos ble det taco med ei tacolefse. Unte meg også 3 små godisbiter, med full bevissthet. Alikevel så sitter jeg ikke i dag og har grusomt med anger, jeg vil tillate meg selv å tillat meg å ha det litt ekstra kos i helgene, sammen med familien. Da tror jeg alt dette blir så mye enklere å takle. Hverdagene er egentlig ikke noe problem i det hele tatt, de går i faste rutiner, bare en og annen gangen skjer det ting som endrer på rutinene, så alt i alt er det flest standard dager, som går bra
Tror det kan være lurt å sette seg ned å ta en slik lite oppgjør med seg selv, istede for å henge ved de feila vi har gjort og kanskje gi opp.
MEN; for de av dere som går på ketolyse, så må dere holde dere harde på en helt annen måte. Der har jeg vært sjøl og der må du ha innpå så enormt mye fett i løpet av en dag, alt fra morgen av, at begynner du utpå ettermiddagen og fylle på med karber, så vil du slettes ikke gå no ned i vekt iallefall. Ketolyse er ikke noe å henge ved over lang tid, erfarte jeg selv også. Beste er å bestemme seg for å kjøre beinhard disiplin i 8 uker, så "kvile" med lavkarbo og stabilisere seg i noen måneder, før du tar ei ny økt med ketose. Da gir du også kroppen tid til å fungere slik den skal hele tia, ketose er ikke bra for kroppen over lang tid. For ketose er et giftstoff, som vi slettes ikke skal ha for mye av. De månedene man da er på lavkarbo, kan en tillate seg litt annen mat for en periode, og man blir heller ikke så mat lei. Selv så har jeg alt som heter omelett, bacon og fløtesaus i vrangstrupen den dag i dag, og vegrer meg kraftig til å ha slikt til mat. Samme salat til lunsj, jeg har ikke greid det på 1 år. MÅTTE finne noen alternativer, og da ble lavkarbo heller min greie, istede for ketose denne gangen. Enda jeg vet at 8 uker med knallhard jobbinging, så ville jeg trolig vært der jeg ønsker å være, kjappere, men skitt au. Bare det går rette veien så.

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat