|
Sv: Aeryths oppussingsprosjekt
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
I et hus syns jeg sånne malte panelplater kan væe fint, fordi det gir litt mer liv. Varmere på en måte. Men i en leilighet liker jeg det ikke (selv om vi har en halv veg med det, og jeg liker den )
Mange vil sikkert si at det er mer hjemmekoslig med panelplater. Men jeg liker ikke den gammeldagse stilen der. Vi skal begynne med ett soverom med panelplater, så får jeg se om det er så ille som jeg tror. Det finnes også panelplater som bare er å smekke rett opp som er freste på sidene, altså en liten fres per 60 cm i bredden. Men slikt brukte man visst bare på kontorer og byggsenteret ville absolutt ikke anbefale det i et hus. Finner ikke noen eksempelbilder på nettet heller. 
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Men hvis du har mange rom å sparkle, kan du ike bare slå på gipsplater utenpå det som er?
Huh? Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. Man må jo sparkle med gips også? Planen er å sette opp gipsplater for å få de slette veggene. Jeg har tett i tett med planker på veggene. De hadde det under veggplatene. Så da har jeg fortsatt noe å feste ting med selv om jeg skal ha gipsplater, jeg må bare ha lange spikre/skruer slik at de når bak til plankene.