Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-11, 08:22   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme?

Ja, det er et godt spørsmål! Jeg har noen teorier . Som du sier, om man har lav muskelmasse i utgangspunktet, så vil gjerne et kosthold med mye og gode proteiner øke muskelmassen noe, og muskler tar jo ikke like mye plass i forhold til hvor mye de veier. En annen ting er at et lavkarbokosthold er hormonstabiliserende, og jeg tror særlig kvinner med epleform, som kanskje er den usunneste kroppsformen man kan ha mtp bukfett etc, opplever en slags omfordeling i kroppen. Jeg tror i alle fall jeg først nå de siste par årene har fått litt mer rumpe (som var bitteliten før, fortsatt liten, men litt rundere -tror jeg). Det er jo liksom fra naturens sin side meningen og hensiktsmessig for kvinner å lagre fett på rumpe, lår og bryster, men med et unormalt høyt insulin- og testostornivå lagrer mange kvinner fett "som om de var menn", altså over magen, midja og ryggen. I tillegg tror jeg også at det å bli mindre oppblåst har en del å si for omfanget, og luft veier jo ikke stort . Det tar også gjerne litt tid før oppblåstheten forsvinner helt i overgangsfasen, så selv om vannkiloene raser av først, kan man jo gå rundt med litt ballongmage en stund, dersom man som en del opplever, blir litt forstoppa i starten.

Dette er jo bare synsing, men litt etter egne erfaringer, og hva jeg har plukka opp av hva folk har uttalt seg over lang tid her inne .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat