Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-11, 12:39   #19
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål vedr. lavkarbo/ketose

jeg vil bare si en ting til også - du kan ikke gå tilbake til "vanlig" liv etter lavkarbo - for hva vil skje da? Du vil legge på deg. Dette skjedde før du begynte på lavkarbo - og det vil skje i gjen. Det du må seriøst vurdere er å finne en lavkarbo-variant som du kan leve med.

Fedon er en fin sånn variant som innbefatter noe grovere pasta og ristyper, bønner, linser og litt brød.

Dessverre tror jeg ikke du vil kunne lykkes hvis du i dag ikke vet hva du spiser... hvis du ikke aner hvor mye karbo og fett du spiser i dag - MED vektnedgang blir det et bingospill å finne et kosthold du kan holde vekten på. Har du brukt stixene kun et par timer etter dagens siste måltid og de har vist at du har vært i ketose? Eller har du brukt de på morgenen når de fleste er i ketose uansett? Noen må veldig langt ned i karboinntak for å komme i ketose - andre kan spise ganske mye karbo.
Det å basere karboinntaket på ketosestix er bare som jeg sier - bingo.

Ønsker du å opprettholde vekt når du er ferdig med å gå ned, må det et lite forskningsprosjekt til - forskning på din egen kropp. Vi er alle individuelle og dermed kan ingen fortelle deg hvordan du må gjøre det for å klare å holde vekten

Et par dagers måling og veiing og telling av næringsstoffer anbefaler jeg alle sammen å gjøre innimellom, fordi man da får en bedre forståelse av egen kropp og hvordan den fungerer.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat