Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-11, 14:24   #3
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: En tanke jeg ikke finner svar på

Opprinnelig lagt inn av Deanna, her.

Nå har jeg hengt på forumet her en måned, og har lest og tenkt og grublet. Det er utrolig mye kunnskap å hente her, og jeg synes det er spennende å lese om forskjellige filosofier og retninger og hvordan ting henger sammen. Det er dog en ting jeg ikke helt klarer å se, og nå håper jeg at noen bare kan forklare det til meg.

Jeg har forstått det sånn at når man kutter karbohydrater, så produserer ikke kroppen insulin. Insulin er fettlagringshormonet, og man kan derfor ikke lagre fett, right? Gjelder dette uansett hvor mye/lite karbohydrater man spiser innenfor det som regnes for lavkarbo? Ser det opereres tidvis med en grense på 72 gram (Lutz), men at lavkarbo regnes opp til 150 gram. Er det en generalisering ute og går her? Og med det i tanke, hvordan kan da lavkarbo fungere vektregulerende? Vil en undervektig person i ketose legge på seg? Og hvordan foregår det hvis kroppen ikke kan lagre fett?

Kan noen hjelpe meg med nattesøvnen her?

Hvis du ikke produserer insulin i det hele tatt så har du diabetes, enten dia1 eller dia2, og da må du tilføre insulin med sprøyte.
En frisk kropp vil/må ALLTID produsere insulin, uten insulin dør vi, rett og slett.
Kroppen produserer en viss mengde blodsukker helt av seg selv, selv om vi ikke spiser noen som helst karbohydrater.

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat