Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-11, 14:20   #2
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 53
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: En tanke jeg ikke finner svar på

Jeg har forstått det sånn at når man kutter karbohydrater, så produserer ikke kroppen insulin.
Nei, Insulin reduseres til et jevnt nivå. Man overproduserer ikke insulin. Dette gir et "flatt" blodsukker. For man har jo blodsukker, men man ligger kanskje jevnt i 5-området.

Insulin er fettlagringshormonet, og man kan derfor ikke lagre fett, right?
Se over
Gjelder dette uansett hvor mye/lite karbohydrater man spiser innenfor det som regnes for lavkarbo?
Vel, ja, opp til Lutzegrensen.

Ser det opereres tidvis med en grense på 72 gram (Lutz), men at lavkarbo regnes opp til 150 gram.
Lavkarbo er opp til 150. Med varianter under. Fettkontroll over 72.

Er det en generalisering ute og går her?
Se over
Og med det i tanke, hvordan kan da lavkarbo fungere vektregulerende? Vil en undervektig person i ketose legge på seg? Og hvordan foregår det hvis kroppen ikke kan lagre fett?
Ja, en person som har problemer med å legge på seg vil øke kroppsmassen i kostindusert ketose som ketolysekuren. De vil blant annet få (mye) mer muskler. Se også første svar. Det er en her som har spist på seg 9 kg etter en BMI på 16(!)

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat