Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-11, 13:20   #11
monstermarihone
Medlem

monstermarihone sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Herregud, et halvt år og 23 kg lettere!

Takk for gratulasjoner, da blir jeg skikkelig glad!

Tips til en nybegynner, jeg vet ikke helt jeg, du har sikkert lest sånn lavkarbo for begynnere og sånn. Jeg tenker at det enkleste er å bare kutte ut noen typer mat, og å være veldig nøye i begynnelsen til det kommer av seg selv. Og ikke minst, ikke få panikk når man sprekker, for det gjør ihvertfall jeg hele tiden, og det eneste som skjer er at det går saktere nedover, jeg legger ikke på meg alt sammen igjen bare fordi jeg spiste litt brød. Som jeg fort kan tenke. Gjort er gjort og spist er spist, så hvis man skal bruke masse tid på å få panikk over sprekker så tror jeg at det blir veldig lett å føle seg som et dårlig menneske og gi opp. Jeg prøver ihvertfall å fokusere på de bra måltidene og på det jeg får til, tror det er derfor jeg har klart å holde på kostholdet.

Ellers sånn kostholdsting - kutt ut (herregud så opplagt) brød, ris, pasta, sukker, mel, og unngå ferdigprodukter for de er det alltid masse sukker og stivelse i. Spis masse ost, ost er dritgodt. Til å begynne med gadd jeg ikke lage sånn eget brød eller knekkebrød, det tror jeg er lurt for da blir man vant til å spise annerledes. Drikk vin, ikke øl. Og hold ut de første ukene, da forsvinner godtesuget.

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat