|
Sv: Tror jeg spiser for lite karbohydrater
Dette er en link til oppskriftsdelen av forumet, der inne kan man med fordel bruke litt tid på å titte rundt, for det er mye godt og spennende der!
Om du spiser gulrøtter for å få i deg flere karbohydrater, blir det feil i forhold til flere forskjellige sider av ketolysekuren. Poenget med å få i deg flere gram karbohydrater er for å få i deg nok av alt kroppen trenger, og det er supervanskelig når du spiser så lite grønnsaker som du gjør. Å spise gulrøtter vil ikke hjelpe på inntaket ditt av næringsstoffer, bare på karbohydratene. Altså hjelper det ikke på det grunnleggende problemet. Skjønner?
I tillegg er det en grunn til at gulrøtter er fy-fy på ketolysekuren, og dette er en ganske sammensatt grunn (karbmengde, blodsukkerstigning med alt det medfører osv) - jeg ville ikke gått for den hurtig"løsningen" 
SALAT er et veldig greit tilbehør til det aller meste av mat. Du trenger ikke gjøre det så fancy, alt hjelper! Og brokkoli brukes til omtrent alt her i huset, det er i alle fall min yndlingsgrønnsak. Superlett og raskt å lage til, og det smaker herlig med en god klatt meierismør på. Da får du i deg noe ekstra fett også 
I frysedisken på de fleste matvarebutikker finnes det en ferdig pakke med gratinert blomkål og brokkoli - om du ikke har lyst til å ordne til selv får du i alle fall en kjapp løsning til litt variasjon der.
Jeg bruker endel babymais, det er dessuten superbillig (landlord sin er både billigst og lavest på karber, tror jeg).
Dessuten finnes det tusen måter å variere en salat på! Øv deg på å tenke på blandet salat som et måltid, det får du mye igjen for. For eksempel salat med strimlet svinekjøtt og noe tilbehør du liker ekstra godt er jo kjempegodt, eller tacosalat (bare vær litt obs på krydder/tacosaus).
Wok eller panneretter er også kjempegode, raske løsninger. 

|