|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Da blir den alt for lys på meg! SKikkelig fluoriserende. Men jeg har en ekstremt god mineralfoundation, og den dekker akkurat passe utenpå, uten at det blir lysende.
Da har du nok fått feil concealer eller feil farge til din hud. Kan også være at foundation ikke matcher concealer. Fargen på concealer skal være litt lysere enn resten, men det er viktig å blende godt. Min erfaring her i landet er at svært mange av disse snuppene som selger makeup ikke har noe særlig peiling og det reflekterer seg i deres egen makeup ofte. Jeg får svært ofte feil farge på foundation (for mørk eller for gul) for de ikke kan det. Her i landet henger desverre "brunkrem"-begrepet igjen ennå. Dessverre kan disse selgerne heller ikke så mye om å legge produktene riktig og klarer dermed ikke å opplyse kundene om riktig måte og gjøre ting på.
HVilken mineralfoundation har du? Du bør sjekke hva som er i den for i mange slike blir det brukt Bismuth oksid som er et veldig billig fyllmateriale, det er et tungmetall (riktig nok ikke giftig) og det kan irritere både hud og slimhinner. Gir i tillegg en diskokuleeffekt eller det som selgerne kaller en naturlig glød. Det finnes mineralsminke uten bismuth.
|