Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-05, 18:19   #1
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Peanøtt-cookies (evt med sjokolade)

Jeg prøvde ut en oppskrift idag, men brukte rårørssukker fordi jeg hadde litt igjen som jeg ville bruke opp, ellers skulle jeg prøvd med Splenda... Kan forsøke det neste gang.

De ble litt rare egentlig, men faktisk ikke så verst. Kan tenke meg at de kan bli enda bedre om man bruker denne som base og tilsetter det man ønsker ellers.

Verdens enkleste peanøtt-cookies:

1 glass peanøttsmør
1 egg
Smak til med søtstoff (jeg brukte 1,5 dl rårørssukker)

Bland alt godt sammen og lag små kuler med fuktede hender. Legg kulene på en stekeplate med bakepapir og trykk dem flate med en våt gaffel.
Stek dem på 170 grader i 15 minutter. Lla dem avkjøle HELT før du rører dem, ellers faller de fra hverandre. Når de er helt kalde, er de faste i konsistensen (eller, egentllig litt "sandete" når du spiser dem).

Jeg blandet også i et par ss organisk "nugatti" (rørsukker, uherdet fett osv, smaker akkurat som ekte nugatti!!) for å få mer sjokoladesmak.