Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-11, 11:06   #1
snusken
Juniormedlem

snusken sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
snusken er på en erverdig vei

Vektstagnasjon eller bare veldig utålmodig?

Heisann folkens

Jeg har gått på ketolysekuren i 10 dager og foreløpig har den vært veldig lett å følge og bivirkningene har vært minimale Jeg gikk i ketose allerede første dag og har ligget på et gjennomsnitt av ca 12 karbohydrater til dagen. En dag slo ikke stixen ut, men første uka hadde jeg et vekttap på 1,5 kg og er veldig fornøyd

Jeg vet at en ikke skal veie seg hver dag, men med denne kuren var det for kjekt til å la være...Hver dag var det jevn og trutt vektnedgang.

I uka som gikk spaserte jeg 5 mil og droppet den vanlige hardtreninga fordi jeg følte meg litt slapp. Karbohydratene mine kom fra salater, grønnsaker og soyaproteinbrød.
Jeg har spist fisk hver dag, enten som pålegg el middag, ost, litt seterrømme eller fløte og bacon for å dekke fettkilden.

(i snitt har jeg spist slik;
Frokost - 2 skiver med masse reker og litt majones
Lunsj - salat med kylling eller røkelaks og fetaost
Middag - litt grønnsaker, litt salat og ca 200 g kjøtt eller fisk i saus av fløte.
kvelds - ost, bacon eventuelt litt salat)

Men siden mandag har ikke vekta gått ned noe, men i midlertid opp 300 gram..
Jeg vet at dette ikke er mye, men synes det er litt rart siden det var 2. uke vekttapet skulle være størst... Stixen er mørkelilla.
Jeg tror ikke heller dette er pg.a økt muskelmasse da jeg er vant til å trene mer enn gjorde i forgående uke.

Så det jeg lurer på er om kuren virker på meg? (i utgangspunktet skulle jo 5 mil til fots være nok til å gå ned et kilo??)
Gjør jeg noe feil eller er det vanlig å gå opp 300 gram på tre dager?

Håper på hjelp

snusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat