Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-11, 09:33   #25
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere er litt småsultne?

Det med vann er helt riktig!
Det første jeg gjør om morran er å drikke et stort glass vann, da det hender jeg føler meg sulten med en gang jeg står opp, men etter et glass vann går det som regel over i et par timer, hvilket betyr at jeg ikke var sulten, men tørst . Det er til forveksling like signaler.
Man skal ikke behøve å bli småsulten når man spiser nok, og spiser nok fett. Om jeg blir såkalt "småsulten", så tenker jeg at det er i forkant av "storsulten", så jeg spiser et ordentlig måltid. Jeg spiser tre ganger om dagen, og småspiser ingenting mellom, gjør jeg det, så stopper vekta opp.

Å sulte på cellenivå, som Greddy beskriver, er jo faktisk en av de viktigste grunnene til at overvektige gjerne er underærnerte. Og det er også helt riktig at det er hormoner som gir oss sultsignaler. Det har blitt forsket ganske mye på sulthormonet de siste årene. Interessante greier . Det er jo nærliggende å tro at det er magesekken man føler sult i, men det er i tilfelle når man har gått aaalt for lenge uten mat, da kommer det som en slags "hungersammentrekning" i magesekken på toppen av det hele, så du tar vitterlig ikke helt feil, Kitt!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat