|
Sv: Hva spiser dere når dere er litt småsultne?
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Link? Bedre forklaring? Et eller annet som kan gjøre at jeg tro/skjønne det der?
Henger nemlig ikke på greip oppe i hodet mitt!
http://www.youtube.com/watch?v=mNYlI...eature=related
Filmsnuttet fra fatheadmovie burde være enkel å forstå. Hør på hva Dr Eades sier.
Det spiller ingen rolle om du har maten i magen, så lenge maten ikke er tilgjengelig for cellene dine, så vil cellene skrike/sende ut hormoner som gjør at du må spise. Og du kjenner det på magen og tenker instinktivt at nå må du ha mer mat. Man kan oppleve å spise et måltid og senere få timer senere bli sulten, nettopp pga næringen fra måltidet ikke ble tilgjengelig for cellene og ble skjøvet inn i fettcellene av insulin.
Forfedrene våres spiste masse fett og kompakt slik at vi trengte ikke å ha store mage/innvoller til å fordøye maten. Og det er ikke volumet i magesekken som bestemmer sulten, men hva maten består av. Fett krever mindre plass, og metter mer nettopp pga den har så mye energi. Mindre innvoller fører til mer blod til hjernen. Noe selveste Poleszynski fortalte oss om hvordan vi mennesker utviklet oss ved evolusjon gjennom millinoner av år.
Nå finner jeg ikke linken på videosnuttet der Poleszynski forteller om dette.

|