Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-11, 01:25   #1062
Ada/80
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei alle sammen!

Jeg har jo sagt tidligere at jeg skal bli mer aktiv her inne, noe som ikke har skjedd...tenkte jeg kunne dele litt tanker jeg har rundt dette
Jeg kjenner nemlig at jeg har et litt ambivalent forhold til dette forumet. På den ene siden synes jeg det er en super plass for å gi og motta motivasjon, råd, trøst osv. Det er jo ikke tvil om at det er en gjeng fantastiske damer (og menn) her inne For å forklare den andre siden bedre vil jeg gi et eksempel Sist jeg gikk på ED (i 2004) visste jeg ikke om noen andre som gjorde det. Jeg hadde lest meg opp på brosjyrene, og det var alt jeg hadde å forholde meg til. Dette gjorde at jeg ikke så på det å ha en sprekk som en mulighet. Jeg visste ikke hva konsekvensene ville være, og gikk derfor 3,5mnd uten en eneste liten glipp. Ikke fordi jeg var spesielt viljesterk, men rett og slett fordi jeg ikke visste at det gikk an...(dette hørtes meget teit ut)
Denne gangen har jeg vært en del inne her og lest, og en ny verden har åpnet seg på både godt og vondt Jeg merker jeg er mye mer fristet til små utskeielser når jeg leser om andre som gjør det. Ingen tvil om at dette er en fantastisk plass å komme hvis sprekken allerede har skjedd, men jeg har så lyst å klare meg uten! Gir dette noe mening eller...? Nå skal det sies at det er stor forskjell på de som skal holde på i mange måneder og kanskje år, og meg som er ferdig i april/mai. Jeg ville helt sikkert også lagt inn noen utskeielser hvis jeg skulle gått på det veldig lenge
Dette er bare et forslag ut i lufta, men kanskje det hadde gått an å ha en egen tråd for planlagte og uplanlagte sprekker? På den måten ville man fortsatt hatt et sted å blåse ut frustrasjon, gi trøst uten å risikere å "friste" andre?

En siste ting: Jeg synes ikke de som går utenfor dietten i ny og ne er noe dårligere enn de som ikke gjør det, nesten tvert imot, det krever nok en god del å hanke seg inn igjen ( noe jeg ikke er sikker på om jeg ville klart)
Dette ble langt og rotete så bær over med meg Jeg kan forresten skylde på nesten 39 i feber... God natt alle sammen!

Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat