Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-11, 23:12   #21
FrøkenBianca
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Skreia
Alder: 41
FrøkenBianca er på en erverdig vei

Sv: Hvordan påvirker lavkarbo nyrene?

Ja, man kan vel si det sånn.. og jeg er litt frustrert over at jeg ikke har satt meg mer inn i LCHF før .. om det her har positiv effekt på meg så skal ihvertfall jeg gjøre noe for at diabetikere her i landet blir mer opplyst om akkurat disse tingene! Jeg har sittet i så mange år med vrangforestillinger om at sukkeralkoholer øker blodsukkeret og tenkt at da kan eg jo like gjerne spise vanlig drops o.l.. Samme med sukkerfri sjokolade... Og hvorfor har INGEN fortalt meg at baconcrisp så å si ikke inneholder karbs?! Fikk høre at popcorn var greia for meg.. jædda! Har lært en ting i løpet av mange års sykehistorie og det viktigste jeg har lært er vel at skal man gjøre noe med helsa si, så må man gjøre det selv! Sier seg jo litt selv, men likevel så blir har jeg blitt litt skremt i forhold til de jeg har møtt på av helsepersonell (både leger og sykepleiere) som ikke har peiling på hva de holder på med.. Jeg, som diabetiker, har ingenting å gjøre hos en som klarer å måle blodsukkeret mitt til 76(!).. de var 7,6.. ja.. Jeg er blitt sendt hjem fra legevakta på ettermiddagen for å bli hentet på kvelden med ambulanse og våknet dagen etter med 3 leger som stod å sa hvor glade de var for at jeg våknet igjen.. Jeg kan fortsette i evigheter, men .. Min mor sier at jeg burde skrive bok om alle tabbene jeg er blitt utsatt for (hun er sykepleier)... Kanskje når jeg finner "min" løsning på diabetes?

Pågangsmot må man ha, og litt "giblaffenihvaalleandresier"-holdning Jeg skal gjennomføre denne endringen, for dette er noe jeg har troa på! og dersom det ikke funker for meg, så kan det ikke bli så mye verre enn det er nå

Blodtrykket mitt er ihvertfall perfekt
Ha en god natt

FrøkenBianca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og ph-balanse.. diabetiker Svar med sitat