Re: Vektstopp? Hjelp!
{edit: Jeg ser du går på Ketolyse - LCHF. Tar du vitaminene som anbefales for ketolyse? Dette fordi kroppen trenger en del vitaminer/mineraler/enzymer for å forbrenne fett effektivt, og det er ikke alltid like lett å få dekt behovet uten kosttilskudd.
Tar du dem til anbefalte tider? Dette bør gjøres fordi at noen av de tre tablettypene der hindrer hverandres opptak hvis de blir tatt samtidig eller med kort mellomrom. Se www.ketolyse.no for mer informasjon. }
Et generelt tips for å øke forbrenningen: Drikk kaldt vann ganske regelmessig. Hvis du har isbiter lett tilgjengelig, så hiv 5-6 oppi et halvliterglass og fyll i vann.
Hvorfor? Fordi kroppen bruker energi på å generere varme for å holde deg varm; Og når du drikker kaldt vann, må kroppen varme opp dette kalde vannet. Det fører til en høyere passiv forbrenning. ... Også er jo iskaldt vann kjempegodt da 
Jeg har lest det anbefales å drikke minst 2-3 liter vann per dag; Selv drikker jeg mer, men meg om det. Må bare sørge for å ikke drikke så alt for mye på en gang.. vil jo ikke bli vannforgiftet heller 
Utenom det, så er det nok ganske vanlig å gå litt opp og ned. Selv målte jeg fra uke A til B at jeg gikk opp 0.1kg, men fra uke B til C så gikk jeg ned like mye som tilsvarer to uker i gjennomsnitt (for meg)...
Jeg tror det jeg prøver å si er at en vektmåling har litt slingringsmonn, så ikke ta det så tungt om det går litt opp og ned, så lenge som den generelle trenden er at den går nedover. 
Jeg har hørt at vektmålinger har et slingringsmonn på et par kilo, grunnet væskebalanse osv; Hvis vi sier det er +/- 1kg, vil det bety at en måling kan vise en kilo for mye, og en annen kan vise en kilo for lite. Når man sammenligner disse, er det et mulig avvik på hele 2kg! 
Men som jeg sa tidligere her, se på den generelle trenden. Det er den som teller. Så er det "bare" å følge dietten så godt du kan og se det an et par uker til.
Stå på, dette går så fint så! 
Sist redigert av Savagedlight : 01-02-11 kl 11:07.
|