Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-11, 00:24   #1050
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Herre jemeni så skravlesyke vi er her inne da, blir jo hekta jo - må lese litt til, bare må..... ja også kommentere seff

Opprinnelig lagt inn av Monica31, her.

TITTI: For en fantastisk helg....skulle tro du het Askepott til mellomnavn....sukk!!!!
Skulle gjerne vært i dine "sko" i helgen! Hørtes helt perfekt ut, fra første glasset med vin og til det siste!!!!!

Signerer - høres helt fantastisk ut.

Grotingeling, jeg bor jo i Stavanger!!! Bare det at vi reiser til Oslo på onsdag etter jobb. Skulle jammen meg fått til en kaffe....er du på kurs hele dagen alle dagene...eller?!??

Jeg er ferdig på kurset kl 17 i morgen - sender deg en PM.

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Happylady, jeg ble så inni granskauen så lei av å hive og hive skummet melken flere dager før utgangsdatoen, ble surt lenge før tiden hele tiden her, det ble litt frustrerende gitt. Jeg gikk over til det resten av familien bruker-ekstralettmelk. Bruker den fremdeles, men har hele tiden blandet halvt om halvt med vann-for å få ned kaloriene. Fungerer utmerket!! vi trenger jo ikke nevne at jeg får opp kaloriene igjen med jarlsberg ost i marinade oppi salaten og noen biter sukkerfrisjokolade...kremt..rødme...

Jeg har alltid brukt lettmelk eller ekstra lettmelk halvt om halvt med vann - funker som bare juling!
(Prøver å unngå ost og sukkerfrisjokolade..... ikke alltid med særlig hell... )

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

hei! føler det er en eeeevighet siden jeg har vært her inne....

hapylady: LYKKE til med start. detta skal gå veien!!! og om du føler for det, mas og klag så mye du vil underveis. derfor vi er her

titti: høres ut som en herlig helg. gleder meg til kjolebilder. når er bryllupet?

Jeg har ikke hatt det topp i helgen. mye som har skjedd. og fortsatt, når jeg møter motgang, besvares det med mat. i liten grad i forhold til før, men det er irriterende. og merker jeg lar vær å stikke innom her av en merkelig grunn. men nå er det ny uke.
jeg har vært flink idag, bortsett fra for litt lite vann og for lite mat. men! det har bare vært fase to. jeg venter litt med å gå på vekten. og skal helle fokusere på å komme inn i den gode rutinen jeg følte jeg hadde for en uke siden.

sukk,,,fase to er nesten like vanskelig nå som før jul. men nå er det ingenting som skjer som kan gi meg en unnskydning for å dette helt av. heligvis er det legetime i begynnelsen av mars, og det er ikke lenge til. ellers er jeg skrapa blakk og venter på studielån.

fysikkprøve gikk bra, overraskende bra. i min lille hule i helgen ble det liten plass til lekser og andre oppgaver.

nå driver jeg og sorterer klærne mine. gud som det trengs. føles godt å ha en litt konstruktiv dag ihvertfall. så satser vi på at dagen imorgen blir like bra

skravlefant idag gitt

Grattis med fysikkprøven, og stoooor klem til deg Mille , og så vil jeg si: les svaret fra Monica - mange ganger!!!!
Du skal vite at du ikke er alene, og at det faktisk er hodet som er den største utfordringen når en legger om kostholdet - ikke kroppens behov.
Vaner tar lang tid å bryte, men du er tydeligvis klar over at du tyr til mat i motgang - det betyr at du allerede nå er i stand til å bryte den vanen.
Stå på Mille, vi er her hvis du trenger å blåse ut mer frustrasjon.
Ja, også er vi her også hvis du bare vil sludre om været

Fantastisk......du er bare helten! Godt å se andre mammaer som meg......ser for meg et skikkelig bra uttrykk i fjeset-med snev av panikk/fortvilelse og en herlig morgenkåpe og dragsuget etter løping gjennom huset.....alt er kaos i hodet til man slutt hører at det ingen lyd er i huset i det hele tatt!
Nei....den var fin...godt med en god latter...forlenger visst livet...

Heltinnen STREBER...du skulle hatt en sånn fast tegneserie stripe....jeg hadde vært "fast" leser

OK - jeg har en livlig fantasi, og nå har jeg en rekke morsomme bilder på netthinnen av både Streber og Monica
Skulle hatt en USB-utgang slik at jeg kunne printet bildene og postet dem her
Men ja - jeg hadde også blitt fast leser av den tegneserien

Lykke til med oppstart HapyLady, bruk masse krydder.
Mine faste kryddervalg er:
I sjokoladeretter, desserter og pannekaker: kanel, kardemomme, allehånde, muskat og vanlije (ekte vanilje) hver for seg eller kombinert - har også brukt vanlig kakao for å forsterke kakaosmaken, men det kan fort bli for mye

I middagsretter (omelett, pasta, suppe, coscos, osv): chilli, hvitløk, timian, estragon, curry (gjerne curry paste), paprika

Test deg fram til det du liker, og husk olje over grønnsaker/salat og smør til steking av f.eks. pannekaker.
Vi trenger litt fett-tilskudd på denne dietten.
Se forøvrig tipsene som står i info-heftet for fase 1.

Min dag har vært over forventningen avslappende må jeg si.
Startet riktignok med å stå opp kl 5 for å ta fly til Stavanger, men de møtene jeg hadde ble ikke så intense som fryktet - og det siste møte ble faktisk avlyst.
Så da valgte jeg å stikke tidlig fra jobb, sjekke inn på hotellet og trave en tur rundt Mosvannet.
Leeeeenge siden sist jeg gikk der gitt - tror det må være 6 år siden, rett før jeg flyttet til Bergen.
Herlig å kunne gå på uten tanke på glatt underlag og smal vei med mye trafikk - skikkelig turvei.
Kurset i morgen starter ikke før kl 9, så målet er å komme seg opp og ta en kjapp tur i morgen tidlig - eller kanskje trimme på trimrommet....
Men nå er det legge tid kjenner jeg, ha en deilig natt dere

Sist redigert av grotingeling : 01-02-11 kl 08:37.
grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat