Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-11, 22:40   #1046
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjære Mille89

Jammen er det likt, bruke mat for diverse sinnstemninger. Det er jo kjipt å ha det sånn, men godt å høre at fler er i samme båt. Det er den vanen som har fått oss store og utrivelige i egen kropp.

Dermed ennå viktigere å ikke gi opp. Da seirer de gamle vanene. Nå datt du av, hva skjedde og hvordan unngå det eller rette det opp fortere enn sist gang???????? KJEMPE VIKTIG å finne ut av.
Jeg har hatt det sånn litt i det siste etter jul....men har nå funnet ut at jeg føler meg så grei fordi jeg har jo gått ned 15 kilo. Da går vel det meste bra. Men alikevel legger jeg på meg hvis jeg ikke er konsekvent.

Nå har jeg tatt grep om å BARE spise når jeg er sulten.
Jeg har det for meg å finne ut at nå hadde vært godt med noen nøtter, kanskje litt sukkerfri sjokolade....elller kanskje en ekstra bar....sånn går jeg mye å tenker mens jeg EGENTLIG ikke er sulten!!!!!! Jeg tror hver gang jeg da etterkommer tanken er det ennå lettere neste gang den popper opp.
Det er en vane jeg må pelle av.....det er den som gjør at jeg går saktere ned.....
...satt igår å inspirerte meg med vg-vektklubb medlemmer som har klart det! Det hjalp! Der er det før og etter bilder og hva de syntes var viktig. Gjengangeren var vel, bestemme seg og vilje til å gjennømføre...det stod ikke hvor mye de kunne tillate seg av godsaker og likevel gå ned. Jeg måtte riste litt i meg selv å si: "forsake en periode i livet, uten å sulte og uten og lide. Så vil jeg nå mitt mål som er så etterlengtet og velkomment, klarer de, klarer jeg".
Vi trenger hverandre og ny inspirasjon. Det er ikke "lett" å gå ned i vekt. Det at vi går ned, viser at vanene er vendt. Men det er det å holde på de nye som er vanskelige!

Men vi gir oss ALDRI Mille: kom igjen....første mann til -17 kg?!?!?!?!? Er du med?
Kanskje får vi litt mer blod på tann? Kanskje jeg kunne trenge litt "konkurranse" for å huske på hvor viktig dette er i alle små hverdags situasjoner......(selv om det bare er de dårlige vanene mine jeg konkurrerer mot...)
Klemmer til alle som står på....