Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-11, 18:14   #27
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kreft og LCHF-ketose

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Det finnes ikke kreftfremkallende mat, så lenge man spiser ren, ubehandlet mat.

Bare for å "godkrangle" litt, så er vel sukkerroer og honning ren, ubehandlet mat - som til syvende og sist kan gi en kreft... Men jeg skjønner hva du mener, hehe

Som Megvel sier: Hard steking av mat gir akrylamid som er kreftfremkallende. Allikevel vil jeg tro at jo renere mat man spiser, jo mindre vil dette ha innvirkning på oss. Kroppen trenger jo ikke i tillegg stresses med kunstige tilsetningsstoffer og bivirkninger av høyt blodsukker/insulin som høykarberne sliter med.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det å si at kreft ikke forekom i tidligere tider, blir desverre litt feil!
Om alle ble veldig gamle, ville de fleste få en eller annen form for kreft!

Hvis jeg husker rett, så leste jeg i Illustrert Vitenskap at de hadde funnet et dinosaurusfossil med kreft for noen år siden. Jeg husker at jeg virkelig lurte på hvordan de kunne vite at det var kreft dyret hadde hatt, men det stod det ingenting om
Så kreft er nok ikke av nyere tid, nei.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat