Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-11, 02:25   #4
Kari Marita
Seniormedlem

Kari Marita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Trenger hjelp.. gått opp 7kg

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Hei. Forstår ingen ting nå ??? Blir jeg bli fet igjen..?

Jeg har gått opp 7kg siden i sommer. Fra 93 til 100 kg selv om jeg har kjørt strikt lavkarbo hele tiden.

Jeg har bl.a forsøkt å kutte karbene helt, spise mye grønnsaks-karber, spise mye fett, men vekta går sakte men sikkert oppover.

jeg spiser en del mat (ca 3000 kcal pr dag) men det gjorde jeg også når jeg gikk ned fra 135 til 93 kg.
Maten betår i hovedsak av alle typer kjøtt, egg, meierismør, litt fisk, og grønnsaker. Jeg bruker ingen kunstig søtning, og jeg drikker mye vann.

Den eneste forandringen jeg gjorde når vektnåla begynte å peke oppover var å begynne å røyke igjen etter et par års pause. Jeg trodde at effekten av røyking var vekt-nedgang..???

Jeg har hørt at noen legger lettere på seg på høsten/vinteren, og dermed går lettest ned på våren/sommeren. Kan det være en årsak..?

At vekten skulle stagnere etterhvert var jeg forberedt på, men at jeg skulle begynne å gå opp igjen så fort jeg nådde målet mitt var jeg ikke forberedt på.

Noen som har tips om hva jeg bør gjøre ?

Nå skal jeg være forsiktig med og annbefale deg noe som helst,men lavkarbo er jo vektregulerende.Det kan være at når du er blitt så mye lettere som du er nå,i forhold til når du begynte.Kan det være at kalorimengden kan bli for høy.Du kan prøve å kutte litt ned på kaloriene å se om vekten går ned da.Røykingen tror jeg ikke har noe med det. Lykke til.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat