Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-11, 22:08   #8
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Boller....litt skuffet..

Opprinnelig lagt inn av Jolly, her.

Jeg hadde rett og slett ikke smør og vita er jo sunne oljer det å.

Bake pro er soyamel, rett og slett bakemix som en kan få kjøpt på slike lavkarbo sider. Beregnet til å bake med. Men, det du lager blir ekstremt tørt, og omtrent umulig å svelge om du erstatter for mye av hv.melet med, så nå prøvde jeg med 3 dl, og det gikk veldig fint. Tror jeg kan ta en dl til av bakepro neste gang. Det viktigste for meg her, var å finne et godt alternativ som også ungene i huset kunne akseptere. Skulle jeg lagd bare tll meg selv, så kunne jeg selvsagt gjort noe annet. Mener at de ble søte nok så jeg kan nok fjerne iallefall 0,5 med splenda også neste gang. Alle monner drar. Uansett, en bolle 20 karber, ikke verdt det, egentlig. Så, blir lenge til neste gang jeg lager boller tror jeg. Likegodt å la være, så slipper en å la seg friste.

Er vita hjertegod sunne oljer?

Sitat:

Vita Hjertegod konseptet er ikke optimalt. Det tar bort naturlig fett i maten og erstatter med industrifett. Feks i ost, revet ost, leverpostei, etc. Vita Hjertegod olje er vel like bra som noen annen olje, men neppe er den kaldpresset og så naturlig som mulig. Som sagt, Vita øker graden av ustabilt flerumettet fett og det er ikke OK.

Hentet fra denne tråden

Sjekket du ut de andre oppskriftene på boller? Tror nok det finnes lavkarbo-alternativer som er godt også

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat