Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-11, 14:13   #1013
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Hei hei Grotingeling, håper dagen i morgen er uten migrene! Får jeg spørre om noe, lurer på om jeg fikk migrene i dag skjønner du. Hatt det slik bare en gang før. Var på jobb, fikk plutselig hodepine, tar en paracet, mer hodepine, tar en til, hodepinen forsvinner. Men DA fikk jeg flimringer for øynene, så klart bare midt på, ble helt svimmel-fysj så ekkelt. varte nesten en time, så var jeg fin igjen. Kom hodepine noen timer etter, den gikk bort av nok en paracet. Forskjell fra forrige gang-mange år siden, da ble jeg slått ut, lå på sofaen en dag. Hva tror du?

Migrene kommer i mange former, men det høre ut som om du har hatt et snev av den ja.
Gjenganger-symptomer hos meg er;
- hodepine på den ene siden av hode som kjennes ut som klør som trykkes inn i hodeskallen
- hodepine på "baksiden" av øynene, gir tunnelsyn og flimring
- hodepine (alle varianter) kombinert med kvalme, svimmelhet, økt følsomhet for lys, lukt, lyd og smak

Stort sett havner jeg i horisontalen på et mørkt kaldt rom, men hvis jeg rekker å ta ibux umiddelbart når de første symptomene kommer kan jeg greie å fungere nesten normalt.
Så ibux funker for meg, men da snakker vi om 1200mg i slengen - av og til mer
Får 600mg-tabletter på resept, og foretrekker dem i stede for konvensjonelle migrenemedisiner - får masse bivirkninger av dem.

Gikk forresten bra med meg etter sukker-galskapen i går.
Tok ibux, drakk masse vann og sov i 12 timer
Men sukkersuget er jo der fortsatt, så nå skal jeg ut å gå en tur langs veien.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat