|
Sv: Oktoberstarter-tråd?
Opprinnelig lagt inn av senorita, her.
nei jeg har vært i ketose hele tiden.. men jeg følger ikke ketolyse.. Ligger nok under 20 gram karbo hver dag Tør ikke gå høyere på karbene før jeg når idealvekten min, hehe Stod stille i 2 uker nå frem til jeg kuttet ut søtning og lavkarbobrød i en uke og da gikk jeg ned 1,2 kg igjen.. Vet ikke hvem som var synderen men noe gjorde at jeg gikk opp og ikke ville ned. Så jeg tror jeg skylder på det sukkerfri snopet. med engang jeg kuttet det ut så raste jeg nedover igjen heldigvis 
Sukkerfritt snop må dere kutte helt ut ja. Det eneste jeg har funnet som kan være "lovlig" er de dropsene du får kjøpt på apoteket. Også har sunkost noen sjokolader som har veldig lav karbo innhold, og riktig søtning. Vi som skal holde oss på lavkarbo, og enda viktigere om du går på ketolyse, er at du kontrollerer hvilket søtningsmiddel som er i produktene du handler. Sorbitol f.eks omdannes til glukose i fordøyelsessystemet ditt, og er derfor ikke "sukkerfrie" for oss som ønsker å redusere karbo i kosten. Glukose påvirker blodsukkeret vårt på lik linje med vanlig sukker, så da kunne du faktisk like godt brukt vanlig sukker.
"lovlige" søtningsmidler som ikke omdannes til glukose er bl.a aspartam, cyclamat og sakkarin.
Står mye bra om dette med søtning i "slank med ketolyse" boka. Så, helga godisen, må vi sjekke ekstra.
Selv så unner jeg meg noen biter med Bocca sjokolade i helgene, en i ny og ne, stekt hvitost med grillkrydder er nydelig, og baconsvor selvsagt. Pepsi Max går også ned, men har begynt å skjønne at det trolig er den som er årsaken til noe hodepine som har det med å ankomme. Og det har jeg skjønt kan være av for stort inntak av aspartam????? Så nå svitjser jeg litt med cola zero også da, men sikkert samme søtningstoffet der også? Har trappet ned litt da. Drikker nå kun på helg....neste

|