|
Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
Opprinnelig lagt inn av FrøkenBianca, her.
Hei
Tenkte jeg ville slenge meg med på en tråd også Starta nedtrapping for 3 uker siden og starta for fullt mandag=) gjør dette i hovedsak pga diabetes type 1, men litt vekttap er heller ikke feil har hittil gått ned 3,5 kg og må si at jeg det her går over ALLE forventninger! Jeg har lest meg litt opp, men er likevel litt i tvil om jeg har komt i ketose eller om jeg må endre litt på det jeg spiser.. Noen som kan gi råd?
En vanlig dag ser slik ut:
Frokost: kokt egg med smør/majones, litt skinke og agurk, eller egg og bacon.
Lunsj: LITT salat med ost, skinke, majones og evt. egg.
Middag: kokt/stekt brokkoli, fløteskvett og fisk eller kjøtt.. (har blitt en del nakkekoteletter, bacon i fløte eller torskefiltet...)
Snack: ost eller baconcrisp..
Er avhengig av pepsi max, så blir en del av det også, evt. fun light. Skal avvenne meg med disse også etterhvert, men sist jeg gjorde dette hadde jeg abstinenser i 2uker så .. lar meg selv beholde aspartamen min litt lenger.. men, noen som vet hvor mye vann man BØR drikke i løpet av en dag? jeg merker jeg tar meg selv litt i å glemme å drikke og må plutselig tvinge nedpå noen glass...
Har også et stort sjokolade-behov.. har kjøpt 86% kakao-sjokolade og også sukkerfrit t-sjokoladen... leste litt mer om sukkeralkoholer og skjønte d slik at de ikke påvirker blodsukkeret, noe jeg også erfarte med litt måling! men, har også skjønt at det ikke er så innmari bra heller, så må vel prøve å beherske meg der også
Ellers vil jeg bare si at jeg syns det her er kjempespennende, og det er første gang jeg faktisk holder ut med noe sånt, og blodsukkeret mitt er bedre enn på mange år! Kanskje lavkarbo-mat skal bli min redning?! Har vært så heldig at jeg har fått tatt alt av blodprøver før jeg starta, så det blir virkelig spennede å følge med!!!
Lykke til alle sammen, det her fikser vi
Opprinnelig lagt inn av Chill, her.
Forresten jeg kjøpte ikke fun saft. Jeg skal helelr prøve å drikke vann, vanlig vann. Jeg klarer bare ikke å svelge ned kaldt vann, det er grusomt. Men jeg tar det så kaldt som jeg klarer, som min kjære kaller pisslunka ;-) Også kjøpte jeg ei flaske pepsi max idag. Det liker jeg egentlig ikke så noe særlig, men det er bedre enn ingenting.. Så kan ta meg et glass i ny og ne.
Kjøpte også en pakke med soyamelk. Det var veldig godt, god smak på den, + veldig lite karbohydrater i den. Skal jo ikek drikke litersvis, men jeg drikker alltid ett glass melk til frokosten, så jeg bare bytter ut kumelka med denne soyamelka. Og 2 dl om dag er jo ikke så ille.
Jeg har også bakt nå lavkarbo-cookies, oppskrift fra Gerd her på forumet, men jeg merker jeg hadde for lite søtt oppi, så de ble ganske så ikke-gode.. Det skulle være 60g søtt i, og jeg hadde bare sånn natreen, og 60g var jo halve pakken minst! Så jeg tok heller bare 2 ss, og tenkte det var nok.. Neida...
Nå, kan prøve på nytt igjen imorgen 
Om noen uker vil du mest sannsynlig syns at pepsi max er noe søtt kliss og at litt søtning holder i massevis ,Rart hvordan smaken forandrer seg på dette kostholdet jeg bruker mindre søtning for hver uke som går og før klarte jeg ikke mørk sjokolade,nå er det helt greit inni mellom

Otiki

|