|
Sv: Må veie meg hver dag
Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.
Nemlig!
Det er ikke interessant å se hva vekten er hver dag, for hvis den svinger fra dag til dag så viser det bare at noe har skjedd i forhold til alle de tingene (og sikkert mange flere) du nevner over her. Så dersom man virkelig er interessert i vekten, og om man har kvittet seg med fett, da er det bortkastet med daglig veiing. Å veie seg en gang i uken om morgenen etter at man har vært på toalettet er en fin regel, og den gir også et mer riktig bilde om man faktisk er på vei nedover, og at fettet bekjempes.
Ja, de periodene jeg går på vekta daglig så gjør jeg det mer enn noe annet enn nysgjerrighet på hva som skjer på grunn av hva, og passer på å se på det som skjer på sikt som det smo teller, mentalt har jeg torsdag som veiedag, uten at jeg praktiserer det direkte.
Våkner jeg om mårran og kjenner at jeg er stiv i fingrene vet jeg at det ikke er noen vits i å veie meg, f.eks. De siste par dagene før mensen gjelder det samme, videre når jeg er syk og sånn.
Alle må finne sin måte, og ingen måter er feil, heller. Det som er feil er når man fortviler og får ødelagt dagen på grunn av stillstand eller litt oppgang! Det er ikke noe godt å være så styrt av vekta! .

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|