|
Sv: Må veie meg hver dag
Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.
Du er jo en "suksess-slanker", så snakk gjerne mer om deg 
Woooo! Takk! Den tar jeg rett inn i hjertet! 
Ja, det må jeg jo si, jeg har faktisk gått inn 26 cm i livet! Utgangspunktet mitt var en MHF (når vi først snakker om det) på 1,1, såååå ...
Men, i forhold til trådens utgangspunkt. Vekt har jo en ganske relativ relevans. Når man har mye overvekt så teller det en del, men jo nærmere man kommer normalvekt, dess viktigere blir andre faktorer som mål, fettprosent, kroppssammensetning etc. Jeg veier meg når det faller meg inn. I blant er det hver dag, i blant er det en gang i uka. Litt etter innfallsmetoden, altså.
Trikset for meg er jo å ta det innover meg at kroppen kan oppføre seg ganske underlig tidivs. Rett før mens samler kroppen vann til blødning, og man går naturligvis opp. Spiser man sent på kvelden, har man gjerne mageinnhold når man tar en morgenveiing dagen etter. Er man syk er det heller ikke uvanlig å binde vann, trener mann samler ofte musklene litt vann. Og så videre, og så videre, og så videre. Om man er i stand til å ta på seg de brillene om man først vil veie seg hver dag, så er det lettere å dodge de nedturene som følge av stakkarslige 100-200 gram opp, for kroppen er ikke en konstant maskin, akkurat, og svingninger foregår. Hell opp et glass med vann og ta en titt på det. Det er som regel plass til 1 til 2 dl i et gjennomsnittlig kjøkkenglass, drikk vannet, og så har du "lagt på deg" kanskje 150 gram.
Det er hva som skjer på sikt som teller!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|