Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-11, 15:33   #24
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Må veie meg hver dag

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Det er sant det, og tilleggsopplysningen er jo det at kvinner bør ha under 80 cm og menn bør ha under 94 cm som midjemål. Jeg tenkte det kanskje stod under spørsmålstegnene i den utregningsformelen, men det ser jeg jo at det ikke står.

Og som du sier så gir jo ratioen også et bilde av hvor sunn eller usunn overvekt man har når man er overvektig. Som også ligger i det med eplefasong eller pære. Eple er jo som kjent mye usunnere enn pærefasong, og der vil jo så klart ratioen vise akkurat det.

Ja, absolutt!
Jeg synes også det med smertegrense for midje på kvinner og menn er litt forvirrende, for jeg har også hørt både 85 og 90 for kvinner, ja, og så har man det med høyde som spiller inn også (som jeg ikke kan skylde på med mine utrolig gjennomsnittlige 167 cm på strømpelesten) ... Sukk. Skal ikke være lett. Jeg har fortsatt noe å gå på i midjen, da. Men igjen kjenner jeg på kroppen min at den aldri kommer til å bli noen vepsetagl, med mindre jeg knerter et par ribbein. Jeg lider av kort-midje-syndromet, hvilket forsåvidt gir veldig lange bein, noe som jo er et greit offer .
(Sorry, nå ble det mye om meg her ).

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat