|
Sv: Karbohydrater og ketose
Tusen takk for svar, alle sammen! Her skulle jeg delt ut noen prikker om jeg hadde kunnet det, for det er mange som har gitt meg gode, utfyllende svar - spesielt takk til BitTorres og Gracella! 
For å presisere (annex): jeg skjønner at dette kanskje ble litt dumt, men detvar ikke meningen å kvelrulere eller irritere noen med det de kanskje ser på som unødvendige spørsmål. Jeg bare måtte prøve meg på å spørre - jeg har nemlig lurt på dette en stund, og det er mange inne på forumet her som har enormt mye kunnskaper
Jeg vet jo egentlig at dersom en tar et eksempel og setter det på spissen for å få noen til å skjønne hva en mener i utganspunktet, så kan det skape forvirring igjen senere. Men altså; jeg vil absolutt ikke spise alle karbene på en gang, og er helt enig i resonnementene dine for hvorfor det vil være rett og slett dumt. Og jeg skjønner selvfølgelig at vi sier det slik som vi gjør det (x antall gram per døgn), vi trenger jo en grense, og å begynne å gå inn på kompliserte prosesser i kroppen blir alt for innviklet å ta som utgangspunkt når noen skal lære seg hvordan f.eks. ketolysekuren følges.
Jeg burde vel kanksje også tilføye at når det gjelder ketolysekuren, så er jeg allerede relativt erfaren og har ikke noe problem i forhold til antall karbohydrater og å finne min egen grense.
Men det finnes altså ikke, rent teoretisk sett, noen måte å finne ut mer eller mindre nøyaktig hvor mye karbohydrater kroppen din kan forholde seg til på en gang. Litt synd synes jeg, men det er klart at slik viten om seg selv ikke ville ha hatt noen praktisk betydning, så det har jo ikke egentlig noenting å si.

|