Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-11, 12:35   #33
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor velger noen å benytte seg av lavkarbo?

Jeg har lang og god erfaring med dette kostholdet, siden jeg mer eller mindre har levd lavkarbo siden 1982. Etter at jeg la om kostholdet har jeg opplevd store helsegevinster og er nå i utrolig god form i forhold til alder. På grunn av urelaterte medisinke årsaker blir jeg grundig sjekket og tar en mengde blodprøver to ganger i året. Lever og nyrer er sjekket og funnet i utmerket stand. Alle blodprøver er så perfekte det er mulig å bli. Jeg har lavt blodtrykk og lavt kolesterol. Jeg er er et primaeksempel på at dette kostholdet er suverent for meg. Endokrinologen er spesielt fornøyd.

Den forslitte frasen "min kropp er mitt tempel" er i aller høyeste grad sann for meg. Jeg er veldig nøye med hva jeg putter i meg. Det jeg IKKE spiser er sukker, raffinert hvitt mel og stivelseholdige produkter. Jeg spiser heller ikke mat som inneholder transfett, men får nok i meg en del naturlig mettet fett av den gode typen. Jeg spiser lite frukt, hovedsaklig fordi magen min ikke liker det. For de som tåler frukt er litt frukt en naturlig del av et lavkarbo vedlikeholds kosthold. Etter mange år med mange "vondter" har jeg lært meg hva som er bra for kroppen min, hva den liker og ikke liker. At den liker lavkarbo kosthold er det ingen tvil om. Lav karbo og høy fett er min greie, men det finnes mange andre lavkarbo retninger med forholdsvis lav fett, som f.eks. South Beach. Som sagt ligger Fedon Lindberg på en trygg linje for de fleste og er ikke engang ketogent.

At noen "forståsegpåere" av og til kommer feiende inn her for å fortelle meg at det jeg gjør med kroppen min er skadelig tar jeg som en personlig fornærmelse. Det er mangel på kunnskap, noe som kan tilgis om en har og viser ørlite ydmykthet og ikke tramper på alle tær man kommer borti. Alle kan lære nye ting - jeg lærer noe nytt hver dag jeg. Det som er verre er en total mangel på respekt for andre menneskers livsstil.