Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-11, 11:06   #31
Leif
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Leif er ny på veien

Sv: Hvorfor velger noen å benytte seg av lavkarbo?

Jeg har aldri vært overvektig men er opptatt av å optimalisere kroppens fysiske yteevne. Det er vanskelig å svare på hvordan dette kan oppnås men mest mulig naturlig mat er et godt sted å begynne. Alt som er industrielt bearbeidet og køddet med er vi ikke tilpasset å spise. Jeg er snart 40 år og tror ikke jeg har vært i så god form noen gang. Jeg er sterkere og mer utholdende nå enn da jeg var 20-25. Kan godt være at det er tilfeldigheter, og en ernæringsfysiolog jeg jobbet sammen med sa at jeg kom til å dø før jeg var 40 om jeg fortsatte å spise som jeg gjorde. Mulig hun får rett, jeg har aldri vært til lege og testet blodverdier osv men jeg følger magefølelsen. Jeg er også plaget av pollenallergi og maveproblemer. Maven har blitt mye bedre og det blir spennende å se om allergien er bedre når pollensesongen nærmer seg. Kroppen har, uten at det var et mål for meg, justert ned vekten med ca 5 kg og jeg har nå en bmi på 21. Likevel sitter folk i lunsjen, som opplagt er overvektige, og kritiserer kosten min mens de sitter å tygger på tjukke brødskiver med margarin og lettost.
Måtte forresten le da jeg leste boka til Frank Nilsson om lchf og trening. Det var en bushman en eller annen plass som jaktet på en antilope til fots. Etter seks timer ble antilopen sliten og gav opp og mannen fikk byttet sitt. Om jeg kommer der er jeg fornøyd

Leif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat