Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-05, 11:48   #45
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hvis det er forhåndsdosert så er det forbudt

Opprinnelig lagt inn av Lovdata

I denne forskriften forstås med:
1. kosttilskudd: Næringsmidler som
a) er beregnet til å supplere kosten, og
b) er konsentrerte kilder av vitaminer og mineraler eller andre stoffer med en ernæringsmessig eller fysiologisk effekt, alene eller i kombinasjon, og
c) omsettes i ferdigpakket og dosert form beregnet til å inntas i små oppmålte mengder; som for eksempel kapsler, pastiller, tabletter, piller, pulverposer, ampuller, dråpeflasker og lignende former for væsker og pulver.

A, B og C må være oppfyllt for å komme inn under forskriften. Mulig Codex går hardere til verks, men det vet ingen enda - selv ikke de som vedtok Codex...

Vil bare gripe tak i dette spørsmålet igjen jeg:

Opprinnelig lagt inn av HP

Hvorfor i alle dager skal alternativet til medisiner etterligne medisinene når det gjelder inntak?

Jeg inrømmer det gjerne; jeg sliter med å få i meg kosttilskudd - for jeg klarer ikke tabeletter/kapsler...