Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-05, 10:57   #40
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Opprydding

Jeg er enig i at det bør ryddes opp i helsekostbransjen. Det er mye tvilsom markedsføring og forbrukerne kan lett la seg lure til å kjøpe tilskudd som ikke virker, eller virker mot sin hensikt. Jeg tror allikevel ikke at dette er veien å gå. Hvis du leser igjennom forskriften så er det tydelig at dette er hastverksarbeid. Forbindelsene som står på positiv-lista er få og lite effektive (dårlig opptak). Terapeuter som er avhengige av visse tilskudd i praksisen sin er ille ute dersom forskriften gjennomføres. Det er for ille at de effektive produktene fjernes fra markedet for å beskytte forbrukerne. Jeg tror man må ha mer tiltro til forbrukerne, og la dem få friheten til å bestemme selv over sin egen helse.

...jeg mener dette fordi jeg har vært i en situasjon der jeg har blitt tvunget til å ta ansvar for egen helse. Dersom denne forskriften hadde blitt vedtatt for to år siden, ville ikke jeg ha sittet her jeg gjør i dag. Sannsynligvis ville jeg ha ligget på sykehuset...

Fordelene med kosttilskuddene er tross alt større enn ulempene.

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Jeg har lest og lest om dette nå - men klarer likevel ikke helt å skjønne hvilke endringer som kommer... Eller så er saken den at jeg ikke helt skjønner hvorfor så mange skriker så høyt om denne saken.... enda mer .... Men nå bruker jeg tilskudd som ikke rammes av dette da - kanskje det er derfor jeg er så rolig i forhold til dette?

Syns det er bra at det 'ruskes opp' i helsekostbransjen jeg! Huffamei - er dette å banne i kirken og helle bensin på bål samtidig kanskje?

*lister meg ut og tar på hjelm og skuddsikker vest*