Tråd: Langt platå
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-11, 16:12   #11
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Langt platå

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Jeg startet mitt 0 karbo prosjekt i august. Først beholdt jeg bittelitt fløte i kaffen og litt majones. Da skjedde det ikke stort. Så skrelte jeg bort dette også, slik at det ble 0 karbo og da løsnet det faktisk med en gang. Så det er forskjell på 5 karbo og 0 karbo (med unntak av eggene og bittelitt karboi smør). Men må presisere at slik har det vært for meg. Skaldemans strengeste variant er vel 12 karbo, så for mange er dette sterkt nok krutt.

Nå veier jeg alt jeg spiser og har derfor full kontroll. Er jeg borte på besøk blir det ikke 0 karbo, men jeg passer på å være i ketose.

Jeg fordeler måltidene som følger
frokost: 15 gr protein, 35 gr fett
lunsj: 25 gr protein, 60 gr fett
middag: 25 gr protein, 60 gr fett

frokost: ofte 2 kokte egg med 25 gr smør til

lunsj: hjemmelagede karbonader med masse spekk, eggerøre med masse smør og røkt laks eller spekeskinke, spekeskinke med smør og babybell ost, grillet kylling med smør, etc.

middag: kjøtt eller fisk, med smør eller hjemmelaget bearnaisesaus, kan også bruke ost til. Når vi har taco bruker vi hjemmelaget tacokrydder hvor jeg tilsetter masse smør i kjøttdeigen og spiser med revet ost.

Jeg synes maten blir veldig ensformig av dette. Så for meg er dette siste utvei for å få av de siste kiloene. Vet at det er de som trives med et 0 karbokosthold også. Matlagingen er jo veldig enkel da.

Tusen takk for grundig svar! Skal skrive ut denne tråden tråden å ha i bakhånd hvis platået mitt vedvarer...

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat