Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-11, 11:46   #17
Chill
Juniormedlem

Chill sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Chill er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hei! Skriver meg inn her jeg også. Tenkte å gi dette en sjangs.
Jeg har aldri vært noe særlig opptatt av "slanking" egentlig. Jeg har alltid vært fonøyd med min egen kropp, og trives godt i den.
Føler meg tidvis både fin og flott i den, og får ofte tilbakemeldinger av venner og min kjære, at jeg ser bra ut.

Men jeg trenger å bli kvitt litt av "matlysten" min... Det finnes ingen bunn i meg, jeg kan spise og spise, og blir aldri mett!
Jeg trenger å få vekk noe av de spisevanene mine. Prøve å spise mer regelmessig, og helelr spise ordentlig mat.
Mitt liv i flere år nå har vært at jeg kan spise ltt potetgull på formiddagen, så spier jeg middag. Kanskje jeg snoper litt i skapene på kvelden, så sover jeg. Drikker et tonn med kaffe, og eller er en ekte snoper.

Nå har jeg lyst å heller spise oftere om dagen, ikke bare 2-3 ganger, så kanskje jeg blir mer opplagt, og ikke så mye svimmel, kvalm og tidvis slapp.

Jeg er forresten 27 år, har to barn på 4 og 2 år, så dagene er hektiske. Jeg jobber som kokk på storkjøkken på sykehjem, og jobber mest med spesialkost. Så når jeg setter opp dietter til andre, må jeg jo klare det til meg selv også.
Mannen min og ene sønnen min har sykdom med magene sine, og krever også spesialkost. Minstemann i huset er som mamma, og spiser alt han kommer over. Derfor er støvsugeren flittig i bruk, ellers gjør han jobben ;-)

Jeg er 161 cm høy, og veier idag 76.9 kg. Etter jul nå, veide jeg 82, ble litt mye snoping i jula..
Jeg har ligget på rundt 83-86kg som normalvekt nå i nesten 6 år. For ca 2 år siden begynte jeg på Herbalife-shake. Jeg kjøpte den til eldste gutten egentlig, og brukt den som en slags måltidserstatter. Han har kraftig spisevegring og er underernært, og trenger litt kjøtt på beina. Legen godkjente shake'en til han, og han drakk den noen ganger. Det ble til mammaen også tok et glass i ny og ne, i travle stunder med to små.
Da klarte jeg å få vekta ned på rundt 76kg, og der holdt den seg ganske stabil også i ca 1 år. (fram til nå). Jeg har utrolig lyst å komme meg ned noen kg, men om jeg ikek gjør det, så er ikke det krisis.
Jeg har bare lyst på litt mer energi, og et litt bedre kosthold.

Det er så enkelt å tenke på hva andre spiser, og gi de det rette for dem. Men jeg har så lett for å overse meg selv..

Chill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karber, men godteri på Lørdag =) Svar med sitat