|
Sv: Popularitet?
Wow, du er standhaftig, Kari Marita! Det skal du ha! De fleste hadde rømt for lenge siden og lagt seg i fosterstilling i noen dager etter å ha fått så mye pepper som du har fått på dette forumet.
Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.
Det prikke systemet syns jeg er usaklig,og hvem gir de som sitter og bestemmer over prikkene rett til å dømme folk slik.
Prikkesystemet er jo genialt! Det er alle som bidrar til ryktet (med noen unntak som for få innlegg, for kort tid som medlem og for lavt rykte), ikke noen få som bestemmer. Og så er det også slik at ryktekraft (altså hvor mange poeng hver prikk teller) øker etter antall innlegg, etter rykte og etter hvor lenge man har vært medlem. Så på den måten er det som regel de som vet mest og de som er sakligst er de som har mest innvirkning på ryktet. Og det vil jeg nå si er en bra ting. Ikke like kult hvis et forumtroll hadde like mye ryktekraft som et seriøst medlem med 20000 innlegg og hadde vært medlem i flere år.
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Det jeg vil fram til er at ingen mening er feil, alle skal få lov til å ha sin egen overbevisning, og ytre den! Men da må man også være klar over at det alltid vil være et større bilde av alt, og jeg ville helt klart tatt meg en runde dersom et x antall mennesker bestridet noe jeg har påstått.
Så lenge det er snakk om mening, så er jeg enig i at ingen mening er feil. Men ofte blir det diskusjoner når noen synser, tror og mener og legger det frem som fakta. Hvis personen i tillegg ikke er ydmyk og ikke evner å skjønne at det er en mening og ikke fakta, ja da blir det fort hete diskusjoner. Jeg kan mene at jorda er flat, men det gjør det ikke til fakta.
Jeg har selvfølgelig også vært borti at jeg har trodd at noe er fakta, men så har noen heldigvis rettet på meg. Betviler man det de sier, så går det an å holde en fin tone når man diskuterer. Kan de vise til fakta, så legger jeg meg langflat og er glad for å ha lært noe nytt. Jeg liker å lære!
Jeg er forferdelig dårlig på å se at jeg er litt vel bombastisk av og til. Jeg er flink til å analysere det andre sier, men dårlig til å analysere det jeg sier og hvordan det kan bli oppfattet.
Dette var ikke ment som kommentar på deg, Kari Marita. Mer en generell kommentar som forklarer hvorfor diskusjoner ofte oppstår når ingen av partene egentlig er ute etter diskusjon.
Sist redigert av Supera : 26-01-11 kl 18:47.
Årsak: skriveleif
|