Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-11, 14:01   #5375
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Min kjære, kloke, begavede og kunnskapsrike medforumister!

Sambo har kjøpt bil, igjen. Når den fikk stått noen dager i varm garasje gikk han nesten ned i knestående pga mugglukta fra bilen. Alt av trekk som kan fjernes er fjernet, men lukta sitter fortsatt i taktrekk, seter.....

Noen gode tips?? Kan det feks hjelpe og dusje bilen innvendig med eddikvann?

Mye bil med mye lukt

Dette er egentlig mot røyklukt, men tror nok at dette sammen med en skikkelig tørk(Byggtørker/vifteovn) i etterkant, vil kunne ha god effekt:

Dagsavisen har snakket med teamleder hos forbrukerservice hos Lilleborg ..............Hun anbefalte bruk av salmiakk-løsning og la klokelig til at du gjerne kan sjekke om det du vasker tåler det ved å vaske på et mindre synlig sted først. På møbler kan det gjerne suppleres med Zalo, og du kan også prøve med Milo. Bruk grønnsåpe på tregulv og malte flater.

Hadde samme problem med en bil en gang. Helt fin hele sommeren, så fort det ble fuktig om høsten, kom lukta. Vasket ned matten/gulvet med Zalo og satte vifteovnen inn i bilen i noen dager!
Ble aldri helt bra, men bra nok!