Tråd: Popularitet?
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-11, 12:02   #2
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Popularitet?

Nå fikk jeg aldri med meg tråd nummer to, men jeg deltok på den første tråden. Det er ikke slik at man ikke får lov til å ha en annen mening enn andre. Det er heller ikke slik at man ikke får lov til å telle kalorier eller at det må være masse fett (Jeg f.eks. både teller kalorier og spiser ikke så mye fett som man gjør ved et ketogent kosthold). Det du fikk pepper for i går var at du for det første kom inn og ga et ganske horribelt råd ved å kutte drastisk ned på både kalorier, fett og karber. Dette er noe som ikke bare regnes som svært skadelig for kroppen av lavkarbere men av de aller aller fleste med interesse for ernæring (inkludert lavkalori og lavfettfantaster). Det at du ga dette rådet til ei som følger Skaldeman (som vel er en av de mest fettrike retningene innenfor lavkarbo) syns jeg vitner om lite respekt ovenfor trådstarter. En gylden regel er å sjekke hvilken filosofi trådstarter følger før man kommer med råd. For det andre kom du med noen påstander om kroppens fysiologiske prosesser som er direkte feil. Du påstår at din kropps drivstoff er proteiner, men proteiner er ikke drivstoff, det er byggesteiner. Karbohydrater og fett er fuel for hjernen og kroppen.

Nå ønsker jeg ikke at dette skal bli enda en lang krangletråd, men jeg ønsker at du kunne ta litt selvkritikk og se at du faktisk ikke fikk kritikk fordi du mener noe annet enn andre, men fordi du gir råd som ikke er forenlig med noen av lavkarbofilosofiene og som er direkte skadelig for kroppen.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat