|
Sv: Hvem skal man høre på?
Sitat:
Vi nye får ofte skylda for ting også ihvertfall hvis det ikke er etter den "riktige" oppskrifta på lavkarbo.
Og det er litt poenget her, søte deg. De som har vært inne i dette leeeenge (jeg er ikke veteranest her!) har "sett det meste før". Det er en del særs usunne varianter ute og går. Såkalt Kimkins er en, pmsf en annen. Det er lavfett, lavkarbo og lavkalori, som slett ikke er bra for noen (selv om det kan gi hurtig vekttap) og som kan gi mye rart av bivirkninger og tilogmed skader. Noen få fikser å bryte et platå på ei uke eller to på det der. De dør ikke på Robinsonøya heller. Hvor sunt det er kan diskuteres!
Og så er det slik at det ikke er bare de som skriver som leser her inne. Det er gjerne ti ganger så mange som leser som de som skriver. Og de som bare leser leser gjerne ikke alt så bra at de får med seg det som virkelig betyr noe i det hele og lange. De leser kanskje bare det du (eller jeg) skriver til noen andre, og så går de med det og prøver det ut. Derfor sier vi "les boka" og "les de fine introtrådene".
Hvis jeg skriver noe som er høl i hue (det skjer) kommer Nellie, Photo, Gerd eller en raus med veteraner og retter opp min tullete feil selv om jeg er reist på hyttetur. Et greit faktasjekksystem! Og jeg gir meg stort sett på det som rettes opp i. Men problemet er altså at mange ikke kjenner til hvordan det funker her inne og hvem de har med å gjøre. De nevnt over trumfer iallefall meg 
Og NEI vi er ikke glade i lavkarbo (i ketose) med lavkalori og lavfett. Fordi det ikke er bra for de aller fleste!
|