Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-11, 11:38   #49
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mengde fett i maten

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vil overflødig fett i maten virkelig lagres på kroppen? Går det ikke ut stort sett med avføring - mener at fett-diare er vanlig ved altfor stort fettinntak? Jeg tenker da siden vi ikke spiser karbo og ikke har særlig insulinproduksjon? *Lurer*

Ikke direkte. Dette kan jeg egentlig for lite om, men rent fett fra maten kan ikke lagres i fettcellene, det er en temmelig avansert prosess, men det koker i alle fall ned til at det må frigjøres fettsyrer for at disse skal komme på innsiden av fettcellene, og (noen må gjerne arrestere meg, om jeg formulerer meg feli) igjen må det sukker i blodet til for at disse skal transporteres inn, og IGJEN må man ha nok insulin i blodet for at de i det hele tatt skal finne veien. Uten mulighet for å lagre fett i cellene pga normalisert blodsukker- og insulinnivå gjør at fettet i blodet blir brukt til andre ting. I motsatt tilfelle snakker vi da om sulting på cellenivå, om man spiser både masse karbo og masse fett vil kroppen lagre for alt den er god for, og lite næring finner veien dit den skal, som til andre celler enn fettcellene.

Puh.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat