Jeg vet ei som er ferdig med første året nå. Hun og en til greide eksame og kunne reise hjem, resten måtte bli igjen for å sitt om. Kan sikkert prøve å formidle kontakt om du sender meg en PM.
Men du, skolemedisin? Er du sikker på det? Jeg har mistet mye av respekten for skolemedisin, etter at jeg ble syk og trengte hjelp og ikke får det, bare møtte masse uforstand. Det ene er totalt mangel på helhetssyn? Det andre er at man bare demper symptomer og ikke går til roten av problemet. Det siste er vel kanskje at det er litt for mange middelmådige fastleger, og det er kanskje ikke skolemedisinens skyld.
Ellers tok jeg min utdannelse i utlandet, Skottland. Og er glad for alt jeg opplevde og lærte, i tilegg til fag. Jeg var ikke spesielt god i engelsk før jeg dro. Er ikke egentlig språkmenneske. Men det gikk helt fint. Vil anbefale å ikke klikke for mye med normenn egetlig, gjerne bo sammen med andre nasjonaliteter. I Glasgow kunne vi godt klart oss uten å snakke engelsk i det hele tatt om vi ikke ville, med 300 norske studenter i byen, mer en 20 på studie i samme årskull. Litt at sjarmen med å studere ute er å bli kjent med ikke-nordmenn. Da får man bedre språktrening også. Og kontakter og venner man kan besøke verden rundt senere.
Lykke til!