Tråd: Yndlingsskoa
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-05, 19:12   #102
Albertine
Gjest

Jeg vil fortelle dere om en butikk her på stedet. Det drives av en mann og faren hans, har eksistert i hundre år og er den rareste butikken jeg noen gang har satt min fot i. De har alt der. ALT. Tja, ikke alt da, selv om det virker sånn. Kjøkkenutstyr, pyntegjenstander, kontorrekvisita, planter, leker, sykler, sykkelutstyr, hagemøbler, bøker, fritidsutstyr (telt, campingutstyr, fiskestenger, hundeutstyr osv), klær og sko.

Nå kommer jeg til poenget, dette er tross alt en skotråd. Dere vet de kule adidasskoene som er så populære nå? De retrovariantene som ser ut som de gjorde på 70-tallet? Vel, i denne butikken får du kjøpt disse skoene ekte vare, fra 30 år tilbake. De har hatt dem på lageret i alle disse årene, og selger dem til 70-tallspris. 149,50 må du ut med for et par skinnende røde sko med de karakteristiske stripene.

(Det hører også med til historien at de har reservedeler fra Tempo-mopedene som ble laget for femti år siden, og de har trillet en dukkevogn fra butikken rett til museet...)

Svar med sitat