Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-11, 11:27   #128
c@th68
Juniormedlem

c@th68 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Alder: 57
c@th68 er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye muligheter?

Hadde veiedag i dag og det går sakte men sikker nedover.
Forrige helgs utskeielser satte jo sitt preg, men nå har de ekstra 1.3 kg. det utgorde, forsvunnet.
Men, til helgen er det skitur med jobben til mannen min og jeg må si at jeg ikke har lyst til å skeie ut med noen ting, for da er jeg jo tilbake der jeg startet og det begynner jeg å bli lei av

Er jo en utfordring når vi skal bo på hotell fra torsdag til søndag...
Lurer på om jeg skal ringe hotellet og be om en diabetes meny, blir ikke det noe av det samme?
Blir litt dumt å si at jeg ikke skal ha noe som inneholder sukker, det er jo litt mere enn det dietten går ut på..... eller hva synes dere?
Greit å ta litt rødvin, for jeg har tenkt å kose meg litt
Men det er forskjell på å stå stille og å gå opp 2-3 kg. på 4 dager, som jeg fort gjør hvis jeg spiser sånn mat som de serverer der. Argh, what to do

Helgen gikk veldig greit i forhold til mat, jeg hadde pizzasnurrer og mandelkjeks i vesken, var jo i hallen og så på fotball i 3 timer på fredag, 5 timer på lørdag og 3 timer på søndag.

Eksprimenterte litt på den pizzasnurrerdeigen, lengter etter en skikkelig pizzabunn, synes fortsatt at det meste blir litt for bløtt og "eggete"...
Begynner nå å nærme meg den optimale pizzabunndeigen.
Målte selvfølgelig ikke opp...., men brukte:
2 egg
1 boks First Price smøreost (150 g)
1 ts bakepulver
1 ss fiberhusk
ca. 2 ss bakemiks
ca. 4 ss fibrex
ca. 20 mandler
La mandler og fibrex i blenderen, så det ble som mel og blandet alt sammen. Måtte bruke en slikkepott m olje på for å smøre ut deigen på stekeplaten og for å få den så tynn som mulig. Stekte den deretter som pizzasnurrdeigen, kanskje litt lenger. Det ble en veldig god pizzabunn, ganske fast og litt "grov", synes jeg, den beste jeg har smakt hittil (og jeg har nok prøvd de fleste som finnes innen lavkarbo)

I morgen er det Sverigetur med mamma, skal shoppe inn masse kyllingfilet, karbonadedeig, fibrex, hermesetas, brus osv.

Ha en fin mandag alle sammen og måtte vi få en bra uke i kampen om kiloene som skal bort!

c@th68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat