Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-11, 19:38   #15
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Rastløse bein?

Det er minst 3 forskjellige ting det snakkes om her!
Muskelkramper er "vanlig" ved kostomlegging til lavkarbo og avhjelpes fint med magnesium/kalium for de fleste.
Disse innsovningsrykningene er også vanlige. Noen er mye plaget, andre har aldri opplevd det. Ikke så mye å gjøre med, men magnesium hjelper der også!
Restless legs er når bena danser rundt helt på egenhånd uten at det har noe med kramper å gjøre! Føles mer som maur eller små nerveavfyringer som ikke er vonde, bare ulidelig plagsomme! Magnesium hjelper godt, men da må man oppi doser på 600mg.
Rivotril, Valium etc er også meget effektive mot restless legs, men har seff bivirkninger som alle reseptbelagte medisiner. Kan være verdt å snakke med fastlegen om det tar mye av nattesøvnen, da!
Jeg opplever at om jeg har hatt en svært aktiv dag med mye gåing/tråkking og stress, så blir det MYE verre! Andre mener de MÅ gå en tur ellers plager bena dem om kvelden/natten!
Mange kjerringråd kan også være verdt å prøve!