|
Sv: En ting jeg lurer på ift rødt kjøtt/lite fiber.
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Det hadde vært kjekt å finne ut, for det er jo veldig rart at kroppen bestemmer at "Nei, du veier for lite så du skal opp, selvom det egentlig ikke er mulig når du ikke spiser karbohydrater"
Hva er det som skjer liksom? Siden man er avhengig av insulin for å gå opp, (hvis jeg har forstått det riktig?) Produserer kroppen brått insulin selvom den ikke får KH da?
Nysgjerrig..
Det Aeryth sier er interessant. Jeg vet faktisk ikke ett hundre prosent hva som skjer. Det står noe om det i Bedre uten Brød, men det begynner å bli en stund siden jeg leste boka.
Man snakker jo om at folk som er slanke nesten uansett hva de spiser har en mye bedre karbohydratmetabolisme enn hva folk som lett blir overvektige har. Mulig de det rett og slett er snakk om en veldig god insulinfølsomhet, som gjør at det ikke blir opphopning verken av blodsukker eller insulin, eller at de som litt ekstre tynne kanskje til og med har mindre insulin enn snittet, man ser jo gjerne at dia1-pasienter lett blir undervektig med dårlige medisinregulering. Mange som er undervektige selv om de spiser nok har jo også gjerne høyt stoffskifte, og lavkarbo kan hjelpe på å regulere stoffskiftet, som det regulerer insulin og andre hormonubalanser i kroppen.
Godt spørsmål!
Jeg så jo det på eksen min, som bare må ha hatt høyt stoffskifte, at han fikk litt mindre symptomer da jeg la om kosten, ettersom han jo spiste den samme maten som meg.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|